torsdag 10. juli 2008

Under the sun!

De føles som eg he hatt ferie lenge, te tross for at dette faktisk bare e andre sjikkelige feriedagen! Ah, de e fantastisk!!! Øve 3 vege me ferie igjen!! Eg må bare nyda de lengst muligt, for snart komme antagele depresjonen øve at de nærme seg jo at ferien e øve, men nei, de e leeenge te!
Fysste feriedagen, alså igår, feirte eg å toni de nydeliga sommarvere me å reisa på kvadrat. Trur alre verken eg, elle hu, he brukt så møje penga på en dag! Forloverkjole, bryllupsgava, barnagave, hårføna (ja, hårføna!), headset te mp3'en, DONGRIboksa (rektignok ei svarte ei, men ei strame dongriboksa!! U blir nok alre brukte..), å sist men ikje minst: Fiskastong!

De har seg nemligt sånn at de e lenge si eg hadde mi sista egna fiskastong, å eg he lenge tenkt eg måtte ha ei nye. Å hold deg fast, u kom innpakt i et någe a la tennisracket "omslag", me håndtag på å greie!
Tru meg eg va krye der eg gjekk å bar den ront på kvadrat! Konge! Å ingen ska få låna fiskastongå mi uden å frakta na te å frå fiskestedet omhyggeligt innpakt i dette fantastiska omslage!
Me va faktisk ude på fisketur i båd igår, men fekk ingenting. Toni, som då va sjåfør av båden, va mer opptatt av å frakta åsse te plassane fisken va, enn at me sko ligga der någe særligt å fiska. Eg, eg va mer opptatt av å sjenka kaffi å plukka smågodt enn å faktisk sjå kor fisken va. Men gubba så koseligt!

Søskenkjærlighed. Någen folk snakke meste kje me sysknå sine, andre snakke voldsomt møje me di. Om me har et uvanligt nært søskenforhold sjå åsse, vett eg kje, men eg våge å påstå at me helle mer mod den siste enn den fysste. Kaffi å någe heima sjå mor e et mesten dagligdags samlingspunkt. Ellers har du den livsviktige opprettholdelsen av kontakt øve mobil, så skjer flerre gonge te dagen.

De så då e FASTE tema e:
- kæ jer du, kæ he du gjort idag, å ska du någe ikvell?`
- kæ he du hatt/ska du ha te middag/kvelds (oftast varmrett-kvelds de her refereres te..)
I same mellingen legge vedkommande åg me svar på kæ hu sjøl he gjort/ska, å kæ hu sjøl he hatt te kvelds/ska ha.

Foruten dei he du åg den klassiske "Reise udøve idag i hall 4 tiå viss någen ska ha någe elle værme!"

Faktisk fekk eg i denne stund en eksemplarisk melling frå ei av systrene, me de nøyaktige innhold beskrevet ovenfor. De e hærligt, hæ?:)
Av å te hørre eg me folk om dei he sånn me sine sysken, å eg trur faktisk samtlige he sagt nei.. Å mer enn en gong he folk reagert når eg seie eg ska bare hørra kæ dei andre jer, elle om eg ska kjøba någe for någen når eg går inn på Mega.
Å viss de mod all formodning sko gå opp for meg en kvell at eg verken he hørrt någe elle skreve te dei andre, så e de meste sånn eg får dårlige samvittighed kor lide eg bryr meg si eg ikje he skreve!

Ellers he eg dei siste dagane motatt en hau me gava frå internett, jysla jille dei folkå på internett! Musikkfilma/konserta me bob marley, motörhead å led zeppelin, 4 bob marley tskjorte + smykke å mp3 spelar, fint!

Sårå mine itte rideturen bjynne faktisk å gå vekk, å eg klare sidda ganske greit nå! Eg trur faktisk alre mer eg ska ri..elle trava jaffal. Å ein ting te, eg glede meg usedvanligt møje te UL i år, he alre gleda meg så! Blir konge! Å nei, de va kje et forsøg på en vits si de e i kongeparken..eg bare e så løyen, de komme naturligt!

Dagens sang: All the fools sailed away!

Ingen typisk sommerferie sang sånn sett, men viss du tar Could you be loved me Bob Marley ittepå, då e de sommar då!

3 kommentarer:

Anonym sa...

All the fools sailed away som i Dio sin All the fools.......?

Bergsåker... sa...

Yes! Sjølsagt:) Han andre som i han andre eg ikje huske..?

Anonym sa...

Han andre som i han teknikkeren som tydeligvis e han andre ja.... :-)