tirsdag 15. juli 2008

God sommer, fra Dag til Bente!

Lørdag tikkte denne mellingen inn sjå meg:

"Hei Bente. Eg e ein gammale klasse-kamerat av far din. Han seie at du kanskje har lyst på en liden hilsen. Og det ska du få nå! God sommar! Hilsen fra Dag Schreiner:D"

I de øyeblikke eg søkte på nommere for å sjekka at de verkele VA HAN, å fekk svar at jo, de va de, då va eg så høge så live så de går an å bli uden å ha våre i kontakt me narkotiske stoff! Å tru meg, eg tårte meste kje trykka på telefonen, livredde eg sko trykka någe feil å sletta an! Men, an e trygge. An ligge i lagrede elementer, å sko telefonen min mot all formodning klikka, så e der sikkerhetskopia sjå adle systrene. Tenk, melling frå Dag! Dag Schreiner!!! Fine, løgne, fantastiske Dag Schreiner! Eg elske an å alt an står for! Eg e verdens heldigaste jenta...! Vurderte et øyeblikk når eg svarte an, sjølsagt svarte eg an(!) å sei at hadde an bare ikje våre gifte..men eg tårte kje..eg hadde jo verka psykopatiske jo.. Gid va eg 20 når han va 25, å gid hadde eg vokst opp i stavanger på den tiå!

Så, i denne anledning skylle eg far en STORE takk!!! Du ane kje kor glae eg blei!!!
Å nei, eg fekk kje svar tebage igjen av an, men de e jo forståeligt me tanke på at an sikkert e midt i stresse me den nye revyen. Å sko an ha et par daga fri så forvente eg kje an sedde ekteskab å alt på spill for å skriva me ei på 20, men eg hadde kje hatt problem me å forstått de forde!

Å så, en gledens nyhet te, frå 1 august flytter jeg for meg selv! Bare jeg. Helt alene. Enslig. Mutters alene. Livredd? Ensomt? Nei, fytti så eg glede meg! Ska bli så jillt! Inger flytte ud te kvadrat (ikje i kvadrat då, men ront kvadrat i ei vogn någen leie ud der..nei, de va en spøg, u har faktisk fått seg leilighed!), å då ska eg inn der så hu bur nå! Årh, eg e lykkelige!!! Ikje for at hu flytte vekk, for all del! Men tenk, eg har hus for meg sjøl! Eg ska ha verdens mjugaste sofa! Viss eg kan få an på avbetaling då..

Mens me e inne på sånt, eg har fått meg kredittkort! 10 000 i månen kan eg betala (hette de betala då?) på kreditt! De kan bli jysla møje på et år de, 120 000 faktisk! Men eg må jo betala di tebage åg.. Hadde eg tårt brukt de. Komme alre te å tåra bruga de... Elle så blir de bare en gong eg he penga på bankkorte åg å kan rett heim å betala tebage, bare for å ha prøvt de, de kan eg jer!


You might be the man on the silver mountain but I'm the woman on the gold mountain!

1 kommentar:

Anonym sa...

Nei, men ska sei! Ikkje bare Dag så blei kommenterte - eg fekk og ett avsnitt, eller enn setning hette de vel jedna... I parantes å greie. Dette va stort! "...u har FAKTISK fått seg leilighet..." Tenk de - någen vil FAKTISK ha Inger buanne!! Koselige du, hehe;) Jaja - du får tenka på meg der eg sidde i vognå mi ud me kvadrat enn plass når du nyde livet i den mjuge sofannen i huset ditt:)