søndag 4. november 2007

Wolverhampton, wolverhampton, go, go, go!

Då va de på tide me nytt livstegn frå Bergsåker, å ja, eg leve, i beste velgående! Eg bjynne faktisk endele å få et litt mer stabilt liv, har hatt min fyste dag på trevaren (konge å ver tebage!), fått pakkt ud litt, hatt min fyste tur på krambuå itte eg flytta heim ("neimen, he du ferie? e de sant, e du tebage for godt? de va jillt!" å ja, eg trur på di åg eg!), å fonne meg godt te rette!

For all del, tiå som arbeisledige va ikje så galen, u va fascineranne på sitt vis.. Tilstanden blei veldigt møje bere når eg kom heim, å fekk et nytt medlem i arbeidsledige-klubben, nemligt Helene! Der e nok fleire arbeisledige i område åg, men de blei me åsse to.. Så eg har hunge en del i stavanger sjå hu å Anne Mette, bare slappt av, såde på kafe i mange tima, å fundert øve live øve kaffi å smågodt, de e kje mer så ska te, så e live ganske så bra!

Sånn ellers he de våre ei rolige helg, va sjå siri på fredag, barnavakt på maren å sondre igår, å sjå far i sirdal idag. Hærlige helg me andre ord! Har lert møje nytt idag. Du ser de at me bjynte å snakka om løgnaslage, om schreiner, steinar lyse å per inge, å då kom møje fram! Eg he allti skrøyt av at far gjekk i klasse me steinar lyse, de e kje adle så he syns de he våre liga stort, men eg he nøde de me dei så he blitt misunnelige jaffal! Någen he svart tebage me "kem de e?", å då he eg følt en store skoffelse inni meg. Ikje for at di ikje vett kem an e, de får ver deiras problem, sjøl om eg syns synd om di for de åg, men nettopp forde dette he våre en store ting for meg, å når eg då fortelle de, vil eg heøst ha en reaksjon a la "nei, seriøst? såå konge! heldigen!"
Men ja, me såd alså å snakkte om desse her, å då kom der fram møje, blant aent (nå kan dåkke så ikje e intresserte egentle bare slutta å lesa..)

- far hang me dag schreiner ca kvar helg på gymnase, di såg tippekampa heima sjå "dag å di" (hørres de kje kult d vel??)
- dag holdt me wolverhampton (wolfs?)
- far te steinar va vaktmester i symmehallen der di hadde bading på gymnase
- morå te an steinar va ei trange (lokalt ord..) dama så hette nelly
- morå te dag va ei flotte dama (eg må sei mor te dag vant øve mor te steinar då!)
- i tillegg så kjenne alså far far te kristian valen, an spelte på jarl:)
- verken dag elle steinar va særligt løgne i ungdomsårå..

Der kom fram litt mer, men av frykt for kem så kan lesa dette her (kan jo alre veda om dag elle steinar e innpå!), får de ver nok:)
Så, itte me hadde snakkt litt om dette, tipsa inger meg at "sound of schreiner" sko ha ekstraforestillinga te helgå, å biletta e bestilt! Både glede å grue meg. Føle av en elle aen gronn der ikje komme te å ver så mange unde, å et aent bekymringsmoment e at eg e kjende for å ha en veldig lide diskre latter..føle mesten eg må øva inn en nye! Men, på den annen side, når du ser typisk revya å sånn føle eg allti du hørre mange utprega høde å lide diskre lattera..så, de ska sikkert ver sånn!
Vurdere åg sterkt å bestilla ei t-skjortå me "Wolverhampton", føle de kan ver et bra triks for å komma i kontakt me dag sjøl, eventuelt åg lera meg et par supportersanga, å nynna på dei i pausane, me tanke på at plassane e veldigt langt bag må eg nok nynna fryktele høgt..

Ellers he åg dette våre ei helg der eg he lest en del. Om Che Guevara, Arcade Fire, Haile Selassie å rastafari, å for spesielt intresserte kan eg anbefala en link så forklare innholde på Arcade Fire sitt album "Neon Bible" vilt godt!
- http://www.groove.no/html/review/41822178.html

Ingen kommentarer: