søndag 25. november 2007

Shine on you crazy diamond!

Har forsåvidt stjåle den øveskriftå frå både en aen blogg å frå pink floyd, men de passte bare så godt! Her nemligt sitt blood diamond idag, å den filmen e heilt sjukt bra! Den, å forsåvidt mange andre filma åg, e en film adle burde blitt tvungne te å sitt! Spesielt adle så bare ser happy-ending å klisje-romantiske filma, get a picture of the real world! For all del, ska kje påstå eg alre ser "jentefilma", for de jer eg! Men av å te he me godt av å sjå filma så du IKJE sidde ijen me en "åh, så romantisk" men heller en "me må jer någe" følelse! Som regel blir de bare me den kvellen du vil mella deg inn i unicef, veldedighetsorganisasjona å ner te afrika å driva bistandsarbeid, men du får jaffal et bilde på koss live te milliona av menneske e! Å tenke du at den tredje verden e en verden for seg sjøl, å at "dei svarte" e et folk for seg sjøl bør du sedda deg ner å tenka litt! De e ei jord, and we're all just human beings! Nevnte eg eg hate alt så hette rasisme? Kæ e de så skjer i håve når folk innbille seg at en kan vurdera menneske udifrå hudfargen? Ser di kje kor bak mål de e sjøl? De e jo bare en sjuge øvebevisning om at folk så rett å slett he en litt brunare hud enn deg sjøl, å så du jedna ikje treffe liga mange av på gadå her i norge, dermed ska ver mindre verdt/farligare??! Nei, de e en sjuge verden! Men for all del, der e møje så e bra in this world åg:)Jepp, dette e en sånnen kvell, av å te blir eg bare så provoserte:)

Men sånn ellers så he eg de bare fint! He våre ei avslappanes helg, va på kino å såg american gangster igår, bra film! Litt trøbbel me bilen te gunnar på vei heim, men itte møje om å men kom me åsse heim! He fått dillå på servelat nå, trur eg har "a thing" for pålegg, allti hatt møje pålegg, tjokke lag me nugatti, leverpostei, møje ost, å ikje minst møje smør åg... ekkelt? jaja, me e forskjellige! Eg går gjønå forskjellige påleggsperioda. Gräddost har jo herja vilt i de sista, ellers he de våre en periode me hamburgerrygg, makrell i tomat (men den va veldigt korte..) leverpostei (innenfor den igjen en periode me fersk leverpostei, å en me sånn runde leverpostei), trønderfår, å de sista nya e servelat! Av adle ting servelat! Eg forstår de kje, he alre likt de någe særligt, men så hadde me i kjøleskabe en dag, å nå he eg fått heilt dillå! Kjenne meste eg blir bekymra, tenk kor mange andre pålegg der e der ude så eg innbille meg eg ikje lige så godt? Eg komme te å få de travelt framøve!! Fra bistandsarbeid te servelat..ser du kje den røde tråden seie du?

E åg fullstendigt klar øve at den så "telle" kor mange så e på siå, har en litt feil tidsberegning, an telle kor mange så he våre inne si en gong i november, mens datoen blir oppdatert kvar dag. De vil alså sei at de ser ud så der e fryyyktele mange besøkane kvar dag. Å de merkeliga e, der blir bare fleire å fleire dag for dag åg, alre mindre enn dagen før! Eg e selfølgele veldigt glae for dette her, de får bloggen min, å då indiirekte åg meg sjøl, te å verka meget populær, å eg har dermed naturlig nok ingen intensjon om å fjerna tellaren!

Her e forresten en link du kan sjekka ud viss du he lide å jer, dataspel av dei gamle kroneautomatane så va rontforbi før i tiå. Eg he selfølgele ikje våre der, eg he alre lide å jer! ...merkeligt nok vant eg møje mer her enn når eg va liden..men så e eg jo mer voksen å ansvarsfulle åg nå!

- http://nostalgiapelit.servut.us/pajatso.html

1 kommentar:

Astrid sa...

den filmen ska eg og sjå, lure på koffår eg ikkje har fått sitt an endå ;)
E kjempe enige: me trenge den der følelsen me må gjer nåke, men så e d lett å tenka at, "ke kan vel eg gjer?" Men ein liten ting kan føra t ein stor forandring, då e d jo plutselgi ganske masse me faktisk kan gjer.

Morfar likte så godt sånne gamle pengeautomatar, hehe :) men eg syns de spratt urealistisk masse att og fram på d spelet ;)