torsdag 25. oktober 2007

Back at my roots...!

Yes, nå e eg heima! Merkeligt å ver tebage, å ja, de va faktisk trist å forlada Bergen, men for all del, hærligt å ver home again åg!

Turen ner gjekk egentle ganske fint, VAGGA ner te busstoppen, å ja, de e uden øvedriving, eg vagga verkele! Hadde toge på meg dei tjokkaste joggeklenå eg he (å ja, eg va VARME!), både for då slapp eg å ha jakka, å for då sparte eg den plassen i bagasjen. Så va de en tunge bag, sekk på ryggen å håndtaska, å store dela av turen snakkte eg i telefonen me toni, de gjor egentle de heila litt mer komplisert, men så følte eg meg såpass domme der eg gjekk åg å då hjelpe de ofta å snakka me någen. Men, for all del, slapp av, eg kom meg te bussen, å ja, eg nådde an åg!

Greide meg egentle ganske godt på flyplassen åg. Sjekkte inn bagasjen, å gjekk for å finna någe mad. Hadde egentle vilt lyst på pølsa, men eg har någe prinsipielt imod å sidda å eda mad heilt aleina (egentle e de kje någe prinsipielt, eg bare syns de ser så stakkarsligt ud), så eg endte opp me en påse me bolle, de e liksom kje så gale å eda aleina.. Så der såd eg på en benk å åd te me konne gå på flye. De e ganske lenge si eg he toge fly, så de va fysste gong itte dei nye reglane me kor møje flydanne væska du kan ha me deg blei innført, å de va eg litt skeptiske te, kæ går egentle som flydanne væska? De einaste eg hadde så konne gå som væska, va to lipsyla, så dei tog eg ud, å sto klar me i håndå, fast bestemt på å lada som eg hadde føge mange gonge itte reglane kom. I den andra håndå hadde eg en kaffi, de falt meg kje inn at eg ikje konne gå jønå me den. Når de endele blei min tur, smilte bare han så sto der i de eg va i ferd me å legga dei to lipsylane oppi plastikkposen. "Du trenger ikkje legge di oppi altså, men du må nok legge fra deg kaffen." Eg følte meg litt domme, men la lipsylane oppi taskå igjen, gjekk ud av køen, drakk opp kaffien å heiv an, å stilte meg i kø igjen. Eg kom jønå.
Så va de bare å finna gaten. Eg fulgte pilene te nr 25, å stilte meg i kø der åg, ilag me en del andre, någen ganske sommersligt kledd egentle. De viste seg itte ei stonn at desse her sko te tenerife, å damå i skrankå forklarte meg veien te innenlands gate'ane. Eg syns fremdeles eg klarte meg ganske godt. Å eg kom meg trygt heim.

Så, nå e eg heima, ska bjynna på trevaren imårå elle mandag, endele klart bestemma meg, men, eg glede meg igroen åg:) Å i helgå e de opp te Bergen å henta resten av flyttelasse.
Itte eg kom heim har eg egentle gått totalt i dvalemodus. Trøtte heile dagane, å søve lenge, men eg trur faktisk eg he fonne forklaringen. I Bergen hadde eg allti jaffal 1 liter kaffi te dagen, mens heima he eg liksom bare hatt på ittemiddagane, når de e ti for kaffimad å besøg av systrene å ungane..

Helt til slutt, fekk en invitasjon te ei gruppa på facebook, "Ja til tunge avgifter på brus og godteri, og billigere frukt og grønnsaker," nok et bevis på at facebook-venna e "venna" så ikje kjenne deg sånn kjempegodt, å omvendt..men, de va sikkert en fine tanke:)

3 kommentarer:

Bergsåker... sa...

hehe, takk:)

Anonym sa...

rød rød vin? eller red red whine?

Anonym sa...

elle red red wine?