onsdag 2. januar 2008

Wide awake!

Yes! Klokkå e 05.37, å eg e wide awake! Beinklar for arbei, å sidde her me kaffien å hørre cotton fields, å ssynge me av hjertens lyst! De har seg nemligt sånn, at eg he kje sove i nått. Ikje i de heila faktisk. La meg ca 1, å rekna me å sovna ganske kjapt. De skjedde skje. Timane gjekk, å eg va lys vågen, time itte time. Så bjynte eg å tenka jønå søvnmetoda, å den klassiske der e jo å tella saue. Dette he eg alre hatt tru på, men eg tenkte å je de en sjangse. Eg såg for meg et bilde me en store flokk saue, å 3 pulje me et par saue udføre, å sette i gang å tella. 139 saue. Nøyaktigt 139 saue va der. Å eg va liga vågen. Konne jo kje fortsetta å tella heller, for på bilde eg såg for meg va der kje fleire saue å tella.

Så gjekk eg på do, å drakk vatn, å la meg i sengå igjen. Lys vågen. Eg sendte mellinga te folk, overraskane få va våkne, egentle ingen. Men, i hall 5 tiå, våkna astrid, så då fekk eg snakkt litt me henna.

Eg tenkte å tenkte. Planla litt ting te bryllupe te karina, tale å litt ant. Men de tog jo kje heila nåttå de helle. Så kom eg på de at far hadde allti litt sjokolade på nattborde så an åd før an sovna. Eg hadde en smågodtpåse rett atteme sengå. Så, eg skrudde på nattbordlampen, sette meg litt opp, fant fram påsen, å kikkte oppi. Der va møje sjokolade. Eg bjynte me en festkaramell. Så operamint, å så en sjokolade me nonstop i. De va hærligt! Eg tog et par twist så åg va oppi, å koste meg sjikkeligt. Fant fram mp3spelaren å hørrte på litt bjørn eidsvåg mens eg åd. Lys vågen.

Så tenkte eg på romme å klesskabe mitt. Der va mange kler eg ikje trengde. Så, eg sto opp, sorterte di vekk, å la di klar te fretex. Grett å ha de åg gjort! Så tenkte eg på de at eg måtte henga opp litt bilde, har kje gjort någe me romme si eg flytta heim. Men de konne eg jo kje jer nå, då våkna jo mor. Tiå gjekk, eg planla dagen idag. Eg bjynne på arbei 6 i plassen for 7, henge opp bilde, e litt me toni, åsså ska eg legga meg grytiligt.

Klokkå blei 5, å eg hørrte mor sto opp. Vurderte å roba go måren, men tenkte eg kom te å skremma veda av na, så eg lista meg bort te sengå, å la meg der te klokkå va ti på hall 6, då gjekk u. U bjynne nemligt hall 6 på arbei. Då gjekk eg på bade, heiv en del ting i skabe der så eg ikje trenge, å heiv någen kler te vask. Nå sidde eg her, me kaffien, å hørre musikk. Klokkå e nå 05.46. Eg har store tru på at dette blir en merkelige dag, men for all del meget bra. Eg trur alre eg he sitt så vågen ud så eg komme te å jer når eg komme idag. De svir litt i auene, men eg e kje trøtte. Ikje ennå jaffal. De he våre ei bra nått, eg he fått planlagt møje, å både fretex å mor komme nok te å bli gla øve ryddingå mi, å ingen kan anklaga meg for at ikje eg våke jaffal!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hadde du tilfeldigvis nyttårsforsett om å ikke forsove deg? God start på det i såfall =)

Eg sovna te slutt eg...Blei ikkje SÅ seint heller...Men i dag ska eg sova te 11... E planen! Jada..Satse på det går!

Om eg lese? Tja..Ser litt på bøkene...Så lite interessant! Og det verste e egentlig at når denne e ferdige, e det full kjør m ting i helgå og så på an igjen med undervisning kvar dag fram te praksis! Angst! EG VIL HA FERI!

Nei, me ser lyst på livet! Trur jammen eg sko ha rydda litt i skapene mine eg og! Bare så klatt å finna en plass å gjer av tingå ittepå!

Nei, dette e tidenes minst effektive dag for min del!

Men snart e det sommar =)Eg lure forresten veldigt på koss den talen din komme te å bli ;) Føle du alltid komme på någe nytt te den! Bør eg vær bekymra?