mandag 28. januar 2008

Tilstandsrapport!

Syns eg har blitt ganske flinke å oppdatera nå eg! Rekne me adle e spent på koss live me de nya håre e, å eg kan betrygga dåkke me at de går grett. De går sinnsjukt fort å vaska, torke fort, e alre i veien, trenge kje bruga balsam...å for en gons skyld kan eg åg sei at eg spare te langt! Einaste så ikje e så sweet e at eg e redde eg blir avhengige av skjerf elle høge hals på jomperen, e så løye når plutsele halsen vise så godt!

Har våre på hyttetur på stølen i helgå, hærligt! Slappte av, bada i stampen (va forsåvidt i badstu åg, men de ofre eg egentle ingen plass her for eg stille meg personligt uforståanne te heile badstu-opplegge), såg film, relaxy weekend!

Sånn ellers e live gudd, hærligt å ha toni heima! Me kjøre fryktele møje tur når u e her. Oppe å he kaffi å kaga på tune, i hyttå på stølen, på ålgård, elle i bådhavnå.
Av å te øverraske eg na me å konna en sangbogsang u ikje forvente eg kan, elle at eg vett kæ dei apokryfiske skriftene e, å gjett om u blir stolte! Huske en gong me va småe å heima aleina sjå henna. Då kjypte me 3 3-pakninga mikropopcorn, alså 9 påsa, å poppte alt. Me innsåg itte ei stonn at me klarte kje opp alt, å ikje hadde me ti heller før tante å onkel kom heim, så då va de ud i bekken me adle påsane å tømma de der. En aen gong lagte me en papirbåd te en fuglunge å sendte an av gåre i bekken. Eg va beinharde. Ittepå sto eg bag garasjen å grein å nekta for å ha våre me på de. Me spelte åg sykt møje monopol. Såd heima sjå dei, me kvarsin kalkulator så me rekna ud alt på, å spelte å spelte. Eg tapte alltid. Absolutt alltid, ikje et unntag va der! Te tross for at eg stjal penga så bare søren kvar gong hu va på do (å pga dei vannvittigt salte middagane toni å dei hadde, å derfor møje vanninntak, måtte u møje på do). De he komt fram i itteti at u juksa hu åg. Tenk de, juksa mod ditt yngre syskenbarn!

Har tenkt på møje forskjelligt idag, blant aent to ting:
- Rasisme e et bevis på kor enkle me menneske kan ver. Koss e de muligt? Dømme folk ud i frå hudFARGEN?? Idiotisk!

- Tiå. Viss eg tenke for møje på tiå blir eg galen, men så e de liksom litt fascineranne åg. Uansitt kor møje me vil/elle ikje vil, så e der ingenting me kan jer me na. Ikje stoppa na, ikje spola, ingenting! U bare går!

Eg he forresten kje lyst å bli gammale. Eg he lyst å sedda pause på alderen, å alre bli mer enn 20, eg lige kje tanken på å bli eldre! Eg syns tanken på å binda seg, ha forpliktelsa, gå inn i et spor å alt sånt e skremmanne!





Eg syns desse to e fine. Di e gifte begge to, å for all del, eg ønske di alt godt.
Eg lige åg the whole "joggebokså å hettegenser" style. Greit å veda.

1 kommentar:

Anonym sa...

egentle he eg og lysst på kort hår...så stress å alltid gjer någe m det =)