tirsdag 29. mai 2007

Wanna be my new tall friend..?

Kvar dag på arbei hørre eg på p4. Heile dagen. Dette går som regel heilt fint, ingen traumatiske opplevelsa. Heilt te idag. Dåkke har jedna hørrt de dåkke åg. De blir diskutert om di ska flytta snobe, sånn at ungane ikje når opp te de. Unga e ganske låge, som regel, viss ikje di e unormale unga fdå, der fins någen av dei åg! Eg e ganske låge... Eg trur dåkke tar probleme... Ser for meg koss de komme te å bli. Snobe blir flytta langt opp, å de trenge kje flyttas så langt opp for at eg ikje ska nå de. Eg står der me handlekorgå mi me litt melk, egg å mel oppi, dagligdagse handlevare, å ser opp på snobe, ikje sjangs å nå de! Kæ ska eg jer? En butikkansatte kjeme heilt sikkert bort å ser medfølanne på meg, "slapp av lille venn, de e snart lørdag, så då får du sikkert någe godt av mor elle far." Eg e 20 år! Eg trenge kje ha me meg mor elle far for å kjøba godt, eg e myndige! Så, kæs ka eg jer..? Ta ud melkå, eggå å mele å legga de på golve, snu handlekorgå på håve å trø på den for å nå opp? De komme te å bli fryktele nedverdiganne, for ikje å snakka om de at eggå e runde, di kan bjynna å trilla bortøve golve, plutsele finne eg di kje igjen..nytt problem.. Nei, løsningen får bli at eg nå framøve jer alt eg kan for å få meg någen nye høge venna, så kan ver me meg på butikken å henta ner alt eg trenge frå dei høge hyllene..de kan gå..

De e en merkelige verden! Toni har fått seg facebook, då e der någe gale! Kæ blir de nesta? At u bjynne å kommentera på bloggå? At u får seg blogg??? Nei, livet er rart, where shall this madness end..?


Et litte stykke Norge...de e mesten meg de..!


7 kommentarer:

Mari sa...

du e så løjen! eg huske når du va høgare enn meg og... bjynne å bli en del år si det, nå ;)

Astrid sa...

eg trur du undervurdere høgden din ;)

Men du trenge jo ikkje å frykta for eg e jo med deg :)
Har eg forresten sagt at det er ein døgnåpen 7eleven ikkje langt ifrå leiligheten vår (der trur eg snopet alltid vil vara på dei låge hydlene :P

Astrid sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Ragnhild sa...

Vett du ka? Akkurat det sama sa eg te ei før i dag, for me leste det i aviså. Di kan ikkje flytta snobe lengre opp, di høgaste hyllene e jo meir enn høge nok allerede når eg ska se ka så ligge der.
Di kan jo ikkje forventa at me på 1,60 (+/-) ska ha med oss gardintrapp kver gong med ska på butikken helle...

Anonym sa...

eg ska hjelpa deg eg! ska komme på besøk av å te å henta ner litt godis te deg =) Så ikkje bekymra deg! sånn ellers, kan du jo få far te å vær med deg å handla- han e nokså høge! frykt ikke, bente!

men at Tone Kristin har fått seg ansiktsbok, DET e grunn te bekymring ;P

Anonym sa...

Eg foreslår at bente bestille sjokolade rett i fra Asko :) får hu sikkert noe % i avslag ved de store helgakjøpå :)

Anonym sa...

bente, visst ikke at du har blogg!! kjekt! god sommer:)klem fra mari (daniel-mari)