søndag 6. mai 2007

Angst...!!!

Trur kje eg konne fonne ei mer passane øveskrift idag! For de e nettopp den følelsen eg sidde me nå, klomplett angst! Why? Jo, nå ska du (forhåpentligvis har eg mer enn ein lesar, men eg tar den personlige tonen idag..) hørra. Eg fekk melling av Astrid igår, hu å ei te hadde fonne ein 3-manns leilighed i Bergen, å logisk nok si der ikje akkorat e overflod av ledige leiligheda, må me bestemma åsse så fort så muligt. Det vil sei, dei e jo bestemt seg, dei ska ver i Bergen, så EG må bestemma meg IDAG!
Å eg he null peiling..Stavanger elle Bergen? Kor i all verden e de meiningå eg ska ver? For all I care konne de liksågrett våre Bodø de va snakk om, elle, forsåvidt konne de kje de me tanke på at eg mislige nord sterkt, men poenge mitt e at eg he kje roen for någen plass. På en måde føle eg eg vil ver i Stavanger, men så føle eg på en måde de e feil åg..å tenk om eg bare føle eg ska ver der fordi de e tryggast? Men at eg egentle sko våre i Bergen..? E de te Bergen eg ska..? Elle Stavanger..?
Andre tanka eg sidde me e at viss eg bestemme meg for Bergen, så risikere eg at ungane ikje kjenne meg igjen ein gong når eg kjeme heim!! Tenk så tragisk? Tante Bente i Bergen så di bare hørre om å har et vagt minne om, men egentle ikje vett kem e.. En mulighed e jo å jevnligt senna dei 3 tantungane pakka i posten, så selvfølgele ska inneholda møje godt å mange bilde av meg, då kan di jo kje unngå å ha meg som favorittante! Men en aen ting e jo de, har eg rå å senna så mange pakka då, eg har jo til å me lån nå når eg jobbe 100%, koss i all verden ska eg då klara meg me et usselt lide stiåend..?
Å tenk om någen blir sjuge, tenk om någen i familien havne på sygehus, då vil jo eg kjøra ud me ein gong, men de går jo kje, eg e jo langt vekke.. Elle e eg egentle de? Bergen e vel kje såå langt vekke, jedna de e bare någe eg innbille meg.. Heilt seriøst, så trenge eg hjelp! Der e kje tilfeldigvis någen av dåkke der ude så har fått skrift på veggen om kor eg ska ver? Ikje de at eg vett om eg komme te å hørra på någen, argumentere antagele imod den plassen dåkke seie sama om de e Stavanger elle Bergen..men, alligavel, eg blir gla for all hjelp eg kan få!

Så, etter all denne klaging, komme der to gladnyheter:
1. Eg ska ver fadder på Maren, bæra na å greie, eg e stolte=)
2. Manchester United e seriemestera!!!


9 kommentarer:

Anonym sa...

Bergen e jo ikkje så langt vekke då.. 6 tima å der e masse billigbiletta me fly te Bergen. Nå e d lenge si eg har vore i Bergen men d e en ganske kjekke by! Kjekt å prøva någe nytt :)

Ragnhild sa...

Kom te Bergen du!:) Det blir så kjekt atta...

Anonym sa...

Du kan jo ikkje svikta trevaren:-) å litt langt å komma frå Bergen å ver barnavakt!!!Men møje pakka i posten hjelpe jo!å dei 3 tantongane tege kan jo gjedna ta seg en bergenstur i ny å ne!!!Hadde ikkje våre feil:-)Uden foreldre sjølsagt

Bergsåker... sa...

Ska sei! Du e tekniske siri=) (uvant å bruga navne ditt men måtte bare presisera at de va te deg!) Nei e bare å senna di oppøve, maren søve, thomas tar seg av madbestillingen på båden, å sondre organisere de heila å tar seg av formaliteta som bilettbestilling, snakking me kapteinen o.s.v =)

Camilla: hmm, litt usikker på koss eg ska tola de, en mulige tolkning e jo at du ønske å få meg vekk, men eg velle å djå på de som trøstanne ord;)

Ragnhild: Ready to rock every coffeehouse in Bergen me firerbanden=)

Anonym sa...

Her har eg den Anonyme nogen positive ting å sei om kvar plass.


Bergen:

He akvarium,fløibanen, Fisketorg +++...


Stavanger:

Bibliotek, kino & ???




Nå må du snart bestemma deg!?!

Anonym sa...

Ta "flasketuden pege på" :=)

La skjebnen bestemma ;)

Anonym sa...

Hehe d e bare for å bli kvitt deg! Nei då d va meint som en trøst. Tenkte at d va kjekt for deg å prøva en nye plass. Trur du komme t å trivast der oppe, spesielt viss du ska bu i lag me to andre venninne! Men for all del UiS e sikkert bra d og men d blir en del penga du bruge på å kjøra att og fram viss d e tanken.. belive me!! + at då må du vel flytta heim igjen viss du ska gå på UiS for du kan jo ikkje bu på Nødland aleina , viss du ikkje vil flytta inn me meg og Arvid då! :)

Anonym sa...

Eg komme heim =) SÅ vett du det! Glede meg... tralalla....

Anonym sa...

Om Bergen ligge i nordland?
Hilsen laffen