tirsdag 2. oktober 2007

Ain't got the spirit..

Neidå, de e kje snakk om the holy spirit (strengt tatt ghost på engelsk, men ikje gidd å ver så prippen..), de e snakk om the blogging-spirit, de e kun tetag akkorat nå! Men, fansen skrige, "nytt innlegg, kom an, plis då"..å av frykt for at heile livsgleden deiras ligge på om eg oppdatere elle ikje, så får eg heller skriva et innlegg!
E heima nå, he studievega, så då e de sweet home jiljabama! De e faktisk sweet åg de! Såå jillt å sjå tantungane igjen:) Verka kje ¨så någen av di merkte eg hadde våre vekke, vettkje heilt koss eg ska ta de..hm, fokusere på de positiva, di va kje redde meg:) Hadde kje me snob te di en gong:)
E på trevaren denn evegå, faktisk vilt jillt å ver tebage! Å si sist har eg til å me lert någe nytt, montera beslag på siehengsla vindu:) slå den du! før va de bare glidehengsla å topphengsla, men nei, nå e de siehengsla åg, de e faktisk ganske stort!
Toni åg e heima nå, va å henta na på flyplassen på syndag. Eg va, som aldri, ude i goe ti. Selfølgele va flye forsinka når eg faktisk va ude i goe ti, så de blei en å en hall times venting på sola. Leida i evighed itte parkeringsplass, mens golfen hørtes ud så an sko eksplodera kvart øyeblikk, å endte te slutt i panikk å pinlighed opp på sola helikopter-service private parkeringsplass! De e då de går opp for meg kor hærligt de e å ver tebage. Ingen bod. Ingen falken. Så, der åd eg i bilen å hadde kje så møje å jer, men holdt meg sjøl optatt me å fylla me kor mange bila der va på plan 1, plan 2 å plan 3 i parkeringshuse. På en å en hall time forlot to bila parkeringsplan 3..elle va de parkeringsplan 1..eg e i tvil..skoffa øve egen innsats, men to bila forlot parkeringshuse jaffal!
Ellers va de avslapning me jengen sjå gaute å marie på fredag, barnavakt på thomas på lørdag, selskab te mor på syndag, byrkjedal me jengen igår, udøve te kvadrat å på sygebesøg sjå onkel idag, å imårå e de opp i hyttå te toni å dei:)
Frykte meste eg i løbe av vegå ska bestemma meg for å bare flytta ner å bjynna på trevaren igjen, bu heima, prøve å finna en plass for meg sjøl, å bare betala leia i bergen te åre e slutt:) folk syns sikkert de hørres vilt kjedele ud me vindusfabrikk, men eg trives faktisk knallgodt! Å jilja e "faktisk" knalljillt, heile familien, adle systrene, ongane å adle bur ront her, eg åg vil! Kæforr i all verden ska eg bruga 4 år på å bli lærar? Så møje vil eg de vel kje? Dessuten he eg kje sjøldisiplin nok te å lesa, bestilt øve 20 bøge, å ikje ei har eg lest i! Di ligge bare der heilt nye å fine i to bunke! Eg vil ver her, arbeia, kjøra ront i golfen, reisa udøve av å te, nyda de! Harkje vågt nevnt de for mor ennå, å ikje astrid å anna lena heller når eg tenke meg om..:) Så irritere de meg alt eg går glipp av, livsviktige ting som f.eks;

- mona he bjynt på trimmen (ikje at de e revolusjonerane nyhede, men de e sånt eg hadde visst hadde eg budd her)
- siri å dei he ommøblert i ståvå
- mor he fått nye gardine
- folk kan ha fått nye kler for leeenge si, men for meg e di nye nå
- der e komt nye bru øve elvå
- maren kan meste sidda sjøl
- der e meste heilt klart der den nya krambuå ska stå

Eg vil reisa udøve på lønningsdagen å kjøba någe jillt! Eg vil ha et koseligt hus å bu på jilja!
Føle eg e i trassalderen:) sjikkele syden å "gidde kje!" kem sko trudd de? Bente så, grett nok, he allti våre slakke, leda fraværslistene å gjort alt i siste liden, men ligavell allti gjort de eg ska å klart meg godt, men nei, nå er det slutt! Opprør:)

Forresteb kjypt nye tskjorta idag, me erling, bernt, kakemonstere å någen frå sesam stasjon på, sesam stasjon va eg alre sørligt fan av, men erling å bernt derimod!:)
Dagens sang..hm, radio nowhere trur eg, bruce springsteen, han har forresten komt me nye cd, anbefales! Ellers e hey there delilah ganske fine..

Sorry sydingå:) Eg e egentle veldig glae:)

3 kommentarer:

Astrid sa...

Du har ikkje sagt d, men eg har forstått tankane dine, så d kom ikkje som ein overraskelse. Men eg håpe d bare e med tanken, for ke ska me gjer her opp uten deg? Vannkranen går amokk, skåler knuse, ingen kaffi, og ingen "ska du legga deg nå?".. Livet e ikke d sama rett og slett! Så du må nok desverre ofra litt av 4 år på ladegården 34. Elle?

Anna - Lena sa...

Enig med Astrid. Det e ikkje det samme uten dej her Bente! Håpe du fortsatt vil ver med oss her i Bergen :)

Anonym sa...

haha....bomba at du tenke sånn! eg og he sånnei tskjorta, bare så du vett de =) ka farge he du?

å forresten så lige kje eg så godt når du e heima...då svare du allre når eg ringe å senne mellinga!!!