lørdag 31. mai 2008

Mor Åses vei 21

Eg forvente kje at øveskriftå ska sei deg någe. Me e tross alt et fåtall som med jevne mellomrom (ganske så ofta faktisk) blir inviterte te godt lag i Mor Åses gate 21. Å me har de så jillt ilag at de e kje te å tru! Stadigt invitere an på kaffi, å av å te tar me et slag kort, elle ser tippekampen. Der mangle kje på verken husrom elle hjerterom for dei andre i gjengen! De e de me kalle åsse me så samlest der. Gjengen.

De e alså Dag de e snakk om. Dag Schreiner. De e han så stadig vekk invitere på besøg, men de har seg sånn at i de sista så har de alre passt. Å de e klart at då e der lide så passe bere enn et ubedt spontanbesøk! En gledelig overraskelse, om eg ska sei de sjøl! En risk me å komma uden å avtale på forhånd e jo de at du risikere å komma te tomt hus...
Fortvil ikje Dag, ingen sure mine! Å me snakkes jo på torsdag! Å mens eg har deg her, va de sjå deg me sko samlast då elle..?


Någen trødde såvidt inn i gardsromme te Schreiner... (flott hus!)


..mens andre så va litt mer vande vågte seg mer frampå! Pleie allti sjekka at ikje någe post ligge igjen i tilfelle der komme regn, en avtale me har eg å han!

Om der ikje va husrom å få akkorat denne kvellen, så e der kje tvil i mi sjel om at hjerterom, de e der allti sjå an Dag!

Ellers har eg ENDELIGT rydda å støvsugt i bilen, me go hjelp frå thomas! An va stasjonerte i framsede me en slikkepinne å reggae huå mi (en skal tidlig krøkes..) mesteparten av tiå, mens an me jevne mellomrom ytra at an syns de va en fine ordning!



De e fredag, å de e hærligt! Eg elske fredaga me adle dens verdia å alt an står for! Å som P4 sa de: "Noen tradisjoner rokker en bare ikke med", før de ønskte go helg å sette på Friday I'm in love!

Dåkke legge jedna merke te at dette innlegge e lagt opp te tekst, bilde, tekst, bilde, dette itte ønske frå Knut Arne. De blei visst te tider veldigt møje tekst for en stakkar å lesa, å an meinte et bilde innimødlå konne ver en bra ide! Redaksjonen takker for ideen og håper det nå går bedre!

1 kommentar:

Astrid sa...

hehe..:) nei han e ganske opptat han Dag Schreiner! Men han sette nok pris på deg fordeom ;) spesielt at du sjekke om han får post.. Kanskje du ska ta på deg ansvaret for posten hans?!

Tekst, bilde, tekst bilde.. d va ingen dum ide! Syns d fungerte bra eg ;)