mandag 7. april 2008

Jeg kommer snart igjen!

Te tross for at eg ikje har fått någen ønske om oppdatering, spørsmål om eg e i live, elle andre forme for oppfordringa om oppdateringa, jer eg de nå på eget inisjativ!

Si sist har eg faktisk gjort ganske møje, de e meste synd at eg ikje he skreve å fortalt om ting itte så eg he opplevt de, når eg fysst e ude på en del! Viktigast av alt: Truls and the trees på Folken, heilt fantastisk! Sinnsjukt dyktige! Kind of Arcade Fire goin' on! Kjypte to cda (nemligt to band så spelte, beståanne av delvis same medlemmane, Truls&the trees å Now we've got members, som åg va konge!), så eg he hærrt på konstant i bilen si då, å di va ennå bere live åg!

Ellers, salem, henging me am å helene, tivoli i stavanger (eg elske tivoli!), lønn, kvadrat, barnaselskab te maren, kino, good times!

Itte at eg bjynte å arbeia fast, he eg åg blitt en del av skatta å sjølmellings hysterie, å de e faktisk liga spennanne kvart år! Teknisk sett bare to år for meg, men dog, dei to gongene he de våre spennanne! De heila dreie seg nemligt om du får igjen på skatten, elle må betala. For meg e de her snakk om å vinna elle taba penga, akkorat så gambling. Egentle e de jo bare snakk om du jønå åre har betalt for møje elle for lide skatt, et slags oppgjør (om du vil ver fancy på de), men for meg blir de vinning elle tabing!
And guess what, eg vant! Eg vant 4000! Eg elske mandaga å eg elske skatten! Hærligt! Me får di jo kje før i sommar då, men ligavell! Dessuten passe de ganske godt for eg får kje feriepenga i sommar. Dei tog eg ud (å brukte di opp) når eg flytta te Bergen. Kontordamå spurte om eg ville de, å eg takka ja. E kje vanskelige å ha me å jer.

Eg bjynte me BSU for ca et halvt år si. Dette va ikje av eget inisjativ. Bankdamå va øverraska øve at eg ikje hadde bjynt me de, eg spelte me å lada så eg syns de va en kjempeide, å hu lagte te en e-fakturaording sånn at den 12 i kver måne blir 1250 ført øve på BSU'en.
Tingen e bare de, at eg e tåligt smarte. I bjynnelsen av kver måne går eg inn på nettbanken å slette øveføringen. Av å te slette eg for fleire måna framøve, bare i tilfelle eg sko glømma å jer de seinare.
Tenk kor surt når eg e konk i slutten av månen å veda at då konne eg såde igjen me 1250!
Foreløpigt har eg en oppspart kapital te boligen min på 1250 kr. Me den kapitalen begrense nok standarden på min bolig seg litt, å der e nok få så vil komma på besøg i mi lugubra men dog heilt sikkert heimakoselige 1250-krones sjappa.

Yes, i dag e de mandag. Eg lgie mandaga eg, vanlige mandaga åg, ikje bare denne mandagen. På syndagen e de allti klatte å tenka at imårå e de mandag, men så blir jo mandagen allti så møje bere enn du tenke! Denne mandagen e jedna eksepsjonselt goe, ikje bare vant eg penga, men golfen e tebage! Å an e godkjende!
"Å glede stor når golfen er tilbake her jeg bor!" (Viss du syns de va stygt så beklage eg. Eg e bare i et litt løye humør nå så for meg falt den linjå lykkeligt ud av håve å de va aldeles ikje stygt meint å forandra på teksten!)

Her ei nått drømte eg forresten eg va på Obs å sko hanla. For dei så kjenne meg så vett di at eg e unormalt glae i å hanla mad, å madbutikka generelt. Tingen va bare de, at akkorat i de eg sko bjynna å hanla, så bjynte di å slokka lyså! Eg hadde jo kje bjynt en gong! Så måtte eg bare springa ront å hadde kje ti å tenka øve kæ eg hadde lyst på! De va faktisk heilt grusomt..føltes litt som i den "vingle-petter" Fjordland reklamen.

Gotta go, ska te ålgård me golfen, kjøra tur å på mega:) Dessuten har eg en date me the chinese man at the great wall (les: ska henta kinamad..)

Dagens visomsord: Ikje sedd deg i en sakko viss du he mistanke om at du ikje komme deg opp igjen, folk vil bli mistenksomme når du bare blir siddane usannsynligt lenge. (Kan åg føra te irritasjon viss andre åg vil sidda i sakkoen..)

Dagens haHA: Eg ska på "Eg e mann" me Steinar Lyse! Egentle he eg litt dårlige samvittighed for eg føle han e den så jor seg vanskelige i løgnaslage å eg vil på en måde heller ver på parti me Dag enn Steinar..får bare satsa på di ikje he kontakt me enaen..

5 kommentarer:

Astrid sa...

Eg vil på tur med golfen!

Mandagar blir alltid bere enn du trur, d e sant d. Av og t e du ganske så smarte Bente ;)

Anonym sa...

fyttigrisen så løye å lesa!

glede meg te du komme på besøk, så kan eg le av deg face to face =)

Anonym sa...

Eg sko akkuratt inn å ittelysa oppdatering å så hadde du jo skreve i går:-) Eg e en av dei så e inne å sjekke kvar dag om du he skreve,så la meg sleppa å sjekka 15 gånge før du oppdatere neste gång:)

Anonym sa...

Det e du nokk aleina om.

Anonym sa...

snart på tide m någe nytt her?