torsdag 13. september 2007

Here comes a regular!

Snart nye helg! Digg! -tiå går faktisk sinnsjukt fort, te tross for at eg ikje jer så møje mer enn å gå på skulen å slappa av..sitt vekk frå adle konsertane å sånt eg "selfølgele ska på".. De e egentle ganske fascineranne, kjøbe BT-aviså ganske ofta, sjekke kæ så skjer, å finne ud mange ting eg ska på. Glede meg sjikkeligt åg, men så blir de alre! Trur egentle eg e klar øve de antagele ikje blir når eg planlegge kæ eg ska, men alligavel glede eg meg sjikkeligt!

He bare valgfag på skulen nå, de vil sei 4 vege me drama, ganske løye egentle! Ska ha forestilling på tirsdag, å eg e en sjikkele relaxa fyr på 23, så hette endre lindgård (siri: håbe de va grett:) an passte så te å hetta endre å då blei de liksom automatisk lindgård, men eg tog jaffal å i plassen for aa..), snakke totalt blandingsdialekt (flytta møje), reggae-dude, å eg he på meg sæggeboksa å svære bob marley tskjorta! Den e forresten nye! Bestilte på internett sist vega, tenkte at neidå, m i guttastørrelse kan kje ver så stort, men de va de..u går te knenå. Eg hadde bestemt meg for at den sko eg ha på skulen dagen itte eg fekk na, uansitt kor svære u va. Så, mårånnen kom, å eg tredde na øve håve, å heile veien ner te knenå. Vurderte et øyeblikk å bare ha ei stilongs onna å belte, men tnekte at nei! De ville meste våre blasfemisk mod heile reggae-stilen. Så de endte me at eg "la u opp" me sikkerhetsnåle i rødt, gult å grønt, blei faktisk ganske fornødde! Å fysste tanken va "nå sko toni sitt meg"! U hadde definitivt ikje gått på krambuå me meg sånn!

Sånn ellers forsov eg meg denne vegå. Sprang (nei, eg jor kje de, men eg gjekk så fort eg klarte) ner te busstoppen, prøvde å pusta roligt, å sjekkte klokkå, eg nådde an. Kjøre både lokal å ekspressbuss te skulen, å då pleie eg allti ta ekspressbussen, den stoppe kje så mange plasse å går fortare. Så, når lokalbussen kom, gjekk eg kje på, smilte bare te NLA-fokå så såd inni, å venta på ekspressbussen. Ekspressbussen kom alre. An hadde nok gått. Så eg såd der øve en time å venta på neste buss. De va intressant å tankefullt...

Imårå ska eg på teater. Ska sjå "kirsebærhaven" av Anton T-et elle aent, obiligatorisk me dramaklassen. E på en måde litt skeptiske te heila teatergreiene, kjenne eg glede meg ikje, men på en måde kan de ver eg lige de åg. Uansitt glede eg meg te å utforska kor møje du kan pirra (usikker om de e rett ord) ihuga teatergjengara. Kor møje ska te for å vippa di heilt av pinnen? E de nok at du sjøl sidde å ede knitranne snob, elle bør du sedda i gang en store "vil du ha, vil du ha, senn viare" bevegelse? Ska eg foreslå å ta bølgå midt i forestillingen? Le på totalt upassana plassa? Ler folk i de heila tatt på teater? E de lov å ha me mad/snob? De trur eg egentle ikje. Jaffal ikje popcorn, sannsynligvis.

En aen ting så skjer imårå, e de at eg å karina ska ud å sjå på brudekjola!! Hu å jarle komme te bergen i helgå, sweeeet!! Trur eg må lesa litt om koss en forlover ska oppføra seg, oppgava, koss eg ska opptre å litt sånt! He null peiling på någe, men gu kor eg gleder meg!!!:)

Eg lige meg aleina me musikken eg. De bare e sånn. Trives i mitt eget selskab, å eg lige de.
Men eg syns de e trist Pavarotti e døe... Åsså lige eg bere dei røe enn FRP, men de vett eg kje om eg ska sei.
Te slutt komme der endele litt bilde frå huse (slapp av, men e kje ferige å laga te), samboarane,
luktgreiå eg monterte i do (uden verktøy å greie), å den nya tskjortå!
"Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds..."











1 kommentar:

Anonym sa...

Du e så enormt goe å skriva. Ler høgt får meg sjøl når eg sidde å lese:-) Å då e d løye. Ser alt får meg.
Såg koselikt ud sjå dåkke jaffal:) Gleeede meg t å komma på besøg!