mandag 20. august 2007

Bånn gass oppdatering!

Sinnsjukt dårlige ti, så dette blir bare bånn gass åg, ingen tid for å sipping å lange sentimentale innlegg! Eg he nå komt meg te bergen, budd her ei vega, å trives..midt i en periode der eg lengte heim te familien, ungane, å ikje minst toni! Så, de e hardt åg:) Trives godt på skulen, kongefolk å verke te å ver jille lærara! Å ja, eg har våre på min fysste "pub te pub vandring!" Studentlive bjynne som regel me ei faddervega, elevane blir delt inn i guppe som he någen "faddera" kvar (eleva så e et elle to år eldre typisk), så ska ta di me ud på ting å rett å slett hjelpa dei stakkars små te å bli kjent me byen å kvarandre! Tingen va då de, at dette va någe eg tog for granted ikje va på NLA, me tanke på at den e eid av mange kristne organisjasjona. Så, når fadderane då opplyste om pub te pub vandringen, å di hadde leid udeplassa å heile pakken, va der ei me en meget utprega å lett igjenkjennelig latter så sette i gong, å tenkte "konge at di kan tulla me de då, som om de hadde skjedd her!" Der va (foruden den eine sjelen så lo hjerteligt) heilt tyst i salen. De va ingen spøg, me sko på pub te pub vandring!

Sånn ellers:
  • me harkje internett i leiligheten før om 3-5 vege!
  • batterie på bilen he bestemt seg for å stressa meg totalt, de daua fysst en gong før helgå, så kjørte eg kje någe i helgå, men i dag når eg sko på skulen daua an i kvar rundkjøring/sving der eg måtte bremsa, kløtsja å gira ner, någe så resulterte i at eg måtte få på nødblinken i kvar sving, pinligt! gudane vett koss eg komme meg heim!
  • der e tydleigvis flust me bevegelseshemma i strøge der me bur, heila gadå e oppmerka så dei kan parkera, men ingen for oss anre mindre handikappa..irritere neg grenselaust! For de fyssta har eg kje sitt en rullestol e.l. si eg flytta opp her, å heila gadå?? Så ja, eg får bod, gong itte gong, 500 per gong, men de e totalt umuligt å finna plass å stå! eg savne "ta en u sving der du føle for de å gå frå bilen me nyglane i"!!
  • håndbrekke he blitt merkverdigt lett å dra opp/"strama", der e liksom kje grense kor langt du kan dra de opp å kor lett de e, å bilen, den renne! Men, eg klare som regel fiksa de på et vis, må bare festa en slags vaier:)

Jepp, thats my sweet, sweeeet life! For øyeblikke sterkt negative te bergen! Men, hopefully it's going up soon! Neidå, eg e egentle ganske lykkelige alså, diggbare samboara å kongefolk her!:)

"Every spark of friendship and love, will die without a hope.." Arcade Fire - Intervention, last ner sangen! Helst live verjsonen! (veldig dark and depressing slutt på innlegge, men, men, geniale sang!)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hehe.. så koseligt å hørra (lesa) i fra deg der i bergen! Hørres ud som om alt går godt for deg der oppe :)