lørdag 26. mai 2007

"Bommas" 2 år!!!

Idag fylle Thomas "bommas" Bergsåker (?) Lindgaard 2 år! Så idag va de barnaselskab de lux=) Denne little sjarmøren kan beskrivas som konstant hole, "urolige i kroppen" (någe hans kjære mor stadigt bemerke), til tider litt "offer" (blir stadigt reven i håre å skytta), smilanne, snakkesalige, "goas", ¨sjikkele sjyldige! Hærlige onge! Je an ei bombom øskja (les, eske med drops) å du får en spesiell plass i hjerta ans!

Sånn ellers går live sin vante gang på nødland gård, skjer lide spennanne, så då e der kje så møje å skriva om! Hadde besøg av anne mette sist helg, någe så va veldigt koseligt! Va på grillling sjå dubland&co i Stavanger, skoj! I invitasjonen sto der "finn fram grilldressen", å de tog eg bokstaveligt, som den einaste vel å merka...
Går mer å mer opp for meg at eg snart ska flytta, å kjenne at eg glede meg kje for tiå, sjøl om de heilt sikkert blir jillt (drive propaganda me meg sjøl).. Ser for meg at eg komme te å bli sjikkele inneslutta å melankolske, å sidda på trappå me mp3spaleren min å bare tenka=) Føle eg syde øve Bergen i kvart einaste innlegg for tiå, blir løye å gå tebage å sjå når eg faktisk he flytta=) Å eg komme heilt sikkert te å få de konge der oppe, å e jo knallmange kjente folk så ska ver der, så jadå, eg glede meg! (this is still propaganda..)

I de sista har eg tenkt en del på de berømta bilkræsje mitt=) E faktisk ganske løye når folk spør kæ så egentle skjedde, om eg sovna o.s.v, å då variere eg svarå litt=) Huske fremdeles ikje någe av de, så av å te seie eg eg trur eg sovna, andre ginge at "rauå" på bilen tog atti kanten å eg mysta kontrollen å kjørte ner, who knows=) Men ja, kort fortalt va eg jo på vei te arbei, å huske eg såd på terassen å skreiv melling te elise før eg kjørte. Itte de huske eg egentle ikje så møje, men låg i elva (veldigt fine badeplass, anbefales!) ca en halltime før eg klatra opp å ringte te mor for å hørra om hu konne henta meg=) Huske faktisk eg bekymra meg for at nå kom eg altfor seint på arbei! Så kjørte mor meg opp te siri å dei, der eg fekk nye kler, å visstnok ringte te toni ca 50 gonge for å hørra om u konne kjøra meg te sygehuse. Hu va veldigt lide forståelsesfulle, å syns eg va tåbelige så ringte å tullde me na når hu va trøtte å snart sko te tromsø. Så endte de me at endre kjørte meg te sygehuse, å turen inn blei benytta te at eg kvart 5. minutt spurte han kæ så egentle hadde skjedd, någe så heilt sikkert va underholdanne for han! Så bar de inn te blodprøva å alt muligt ant, å fekk øvenatte på sygehuse, fekk sygebesøg me møje gava, å selfølgele åg sånnen blåe sygehusjakke, an va veldigt goe å gå i! Hadde de ganske festligt i denne her, du ser de at sygehuse he blitt hotell åg nå, så e der en fine resturang åg der, me sjikkele kleskode! Rett udføre der sette eg meg, me blåmerke i ansikte, i sygehusjakken, me bustitte hår å heile pakken, å røykte, di såg bare domt ud på meg å mysta nok heilt madlysten der di såd me dei fine middagane=)
Romkameraten min va a real piece of work! U låg å sydte døgnet ront te meg om kor felt u hadde de, å ringte itte sygepleier heila tiå for å fortella henna åg kor vondt u hadde de, men for all del, stakkar, u hadde de sikkert vondt..(egentle trur eg kje de men eg kan kje ver så stygge mod u..)
Itte mange måna uden lappen, fekk eg an faktisk tebage, med go hjelp frå far! Så, that's the story!
Trur de bringe ulykke når toni e vekke, kræsja når u reiste te tromsø fysste gong, å andre gong u va i tromsø endte eg opp på legevakten, pisste blod=) De e jo egentle ikje så innbydane å sei de men, de va jo de så skjedde! Men de ekje så dramatisk så de hørres ud så, de har den enkle forklaring i at me hadde fått en vidle strømrekning, å si min økonomi va heller dårlige, tog eg kommandoen å skrudde av all form for varme i heila huse, någe så førte te at me i en periode va iskalle døgnet ront, å då kan de merkeligaste skje=) Jepp, jepp, nå fant eg jaffal någe å skriva om!


1 kommentar:

Anonym sa...

Du burde skreve ei bok, selv biografi elle ka det hette ;)